عسل دکتر عموشاهی ، عسل طبیعی کوهستان

خرید و فروش عسل های ناب و کمیاب و خالص کوهستان

عسل دکتر عموشاهی ، عسل طبیعی کوهستان

خرید و فروش عسل های ناب و کمیاب و خالص کوهستان

علت شکرک نزدن عسل های موجود در بازار چیست؟

 متاسفانه برای جلوگیری از تبلور عسل معمولا کارخانه های بسته بندی کننده ، عملیاتی از قبیل حرارت دادن، افزودن کمی جوهر لیمو در هر تن و غیره روی عسل انجام می دهند که در همه این موارد به خاطر وارد شدن ناخالصی در مجموعه قند های موجود، پدیده ی بلورین شدن به تاخیر می افتد.

در مورد کارگاه های ناشناخته که در آن حرارت دادن عسل به صورت مستقیم یا بدون کنترل صورت می گیرد، نه تنها مواد موجود در عسل دچار آسیب می شود بلکه بعد از دمای مشخصی ماده ای به نام «هیدروکسی متیل فورفوال» پدید می آید که اگر نسبت آن در عسل زیاد شود، مصرف آن خطرناک است.

دقت داشته باشید که عسل های کوهستان حتما رس می بندد یا در اصطلاح عوام شکرک می زند چون هیچ گونه ماده افزودنی ندارد و خالص می باشد.

 

جهت ورود به فروشگاه عسل 20 کوهستان بر روی آدرس زیر کلیک نمایید

 

 ASAL20.ir

با عسل طبیعی و دارچین، آکنه و چین و چروک ها را از بین ببرید

استفاده از عسل طبیعی و دارچین برای زیبایی پوست

از روزگاران قدیم عسل درمان بسیاری از بیماریها بوده و مخلوط آن با لیمو و دارچین می تواند در بسیاری از موارد جایگزین بیشتر داروهای شیمیایی برای تقویت بدن و درمان بیماری ها باشد.
عسل طبیعی و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
لیمو سیستم ایمنی را تقویت و بدن را سم زدایی می کند.

به علاوه لیمو قادر است سوءهاضمه را برطرف و لکه های پوستی را کم رنگ  کند.

خبر خوش اینکه لیمو،باعث کاهش وزن هم می شود.

دارچین نیز دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد سرطانی و کنترل کننده قند خون است.

لیموترش و دارچین هر یک خواص خود را دارد و ترکیب این دو ماده با هم معجزه می کند.هر روز صبح یک لیوان آب حاوی یک قاشق چای خوری پودر دارچین، یک قاشق چای خوری عسل طبیعی و چند قطره آب لیمو ناشتا مصرف کنید.
لیمو دارای خاصیت چربی سوزی است در حالی که دارچین میزان سوخت و ساز را افزایش می دهد. در نتیجه فرد با سوخت کالری و چربی بیشتری وزن کم می کند. افزودن کمی پودر دارچین و آب لیمو به چای سبز نیز بسیار مفید است.
ضماد تهیه شده از چند قطره آب لیمو و یک قاشق چای خوری پودر دارچین در خشک کردن آکنه و جوش موثر است. خاصیت ضد میکروبی دارچین با عفونت مقابله می کند؛ اسیدیته خفیف لیمو نیز روند خشک شدن لکه ها را افزایش می دهد و اثر آن را به حداقل می رساند.
مخلوط آب لیمو و دارچین در رفع چین و چروک موثر است. این مخلوط را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و بگذارید کمی بماند. خاصیت آنتی اکسیدان لیمو، پوست آسیب دیده را درمان و خط و چین و چروک پوست را کم رنگ می کند.

 

جهت ورود به فروشگاه عسل 20 کوهستان بر روی آدرس زیر کلیک نمایید

 

 ASAL20.ir

تشخیص مزه ، رنگ و طعم عسل طبیعی

تشخیص مزه ، رنگ و طعم عسل طبیعی

این روزها به دلیل سودجویی برخی فرصت طلبان ، تشخیص مواد غذایی خوب و بد و سالم و ناسالم کار دشواری است. این نوشتار به ما کمک می کند روشهای تشخیص عسل را فرا بگیریم .آسان ترین روش تشخیص عسل طبـیعی، خرید از فروشگاه ها و اشخاص معتبر است که شما ازسابقه فعالیت آنها در زنبورداری و یا تهیه و فروش عسل مطلع هستید.

 

برخی افراد، میزان رطوبت عسل را به وسیله برگرداندن شیشه عسل و سرعت بالا و پایین رفتن حباب داخل شیشه و برخی به وسیله میزان کش آمدن عسل اندازه گیری می کنند، ولی باید توجه داشت که این روش ها دقیق و مطمئن نیست.

 

تمام عسل ها حاوی مخمرهای خوراکی بی ضرر برای انسان است .باید توجه کرد که عسل در زمستان    به دلیل سرمای زیر 11 درجه تخمیر نمی شود. البته نگهداری عسل در دمای 38 درجه سانتی گراد      نیز می تواند از تخمیر آن جلوگیری کند، ولی در دراز مدت به کیفیت عسل صدمه می زند، زیرا    حرارت بالا کیفیت عسل را از بین می برد.

 

عسل با رطوبت بیش از 17 درصد بیشتر در معرض تخمیر است. بعد از شکرک زدن، درصد تخمیر عسل افزایش می یابد. تخمیر شدن مختص عسل های بسته بندی شده و صاف شده نیست، بلکه اگر    شرایط مناسب باشد،عسل "شان" نیز تخمیر می شود.

 

 عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه است. لذا افراد می توانند با مصرف زیاد و توجه دقیق به درجه خلوص عسل، حتی نوع عسل را از نظر گیاه مورد مصرف زنبور تعیین کنند، زیرا هر گیاه مزه خاصی به عسل می دهد.

 

 باید توجه داشت که عسل مصنوعی بیشتر مزه شیرینی شکر می دهد تا مزه خالص عسل. ضمنا اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش حتماً بو و رایحه قوی و مطبوع عسل طبیعی را می توانید استشمام کنید.

 

 

 

روشهای نامطمئن و غیر علمی برای تشخیص عسل طبیعی که توصیه می شود

این روشها را دلیل بر طبیعی بودن عسل قرار ندهید :

-  اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگامریختن، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتر و رطوبت بالاتری برخوردار است.

 

- برای تشخیص عسل ؛ سر گوگرد دار چوب کبریت را وارد عسل کرده (آغشته به عسل) سپس با فندک سعی کنید آن را آتش بزنید . اگر روشن نشد عسل خوبی خریده اید .

- با قاشق مقداری از عسل در ظرف آب سرد بریزید، طوری که با فاصله از آب وارد آب شود اگر مستقیم (اصطلاحا نخ عسل) در یک جا جمع شد عسل مرغوبیست .

- ظرف شیشه ای حاوی عسل را جلوی نور بگیرید اگر نور براحتی از ان عبور کرد عسل خوبی نیست ، باید تیره باشد .

 

 

 

جهت ورود به فروشگاه عسل 20 کوهستان بر روی آدرس زیر کلیک نمایید

 

 ASAL20.ir

کاهش کلسترول با عسل طبیعی

کاهش کلسترول

٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

 

 

جهت ورود به فروشگاه عسل 20 کوهستان بر روی آدرس زیر کلیک نمایید

ASAL20.ir

انواع عسل های طبیعی و تقلبی و تغذیه ای

گونه های مختلف عسل

عسل طبیعی؛ از ماده شیرینی که زنبورعسل تنها از شهد گل ها و گیاهان جمع آوری کرده و پس از دگرگونی های لازم، در سلول های مومی شان در کندو ذخیره کرده باشد، تولید می شود.

عسل تغذیه ای؛ از ماده ی شیرینی که زنبور عسل علاوه بر استفاده از شهد گل ها و گیاهان از شربت، شکر و … که در اختیار آنها می گذارند، استفاده کرده باشد. این گونه عسل قطعا کیفیت و خواص عسل طبیعی را ندارد اما متاسفانه در فروشگاه های مواد غذایی به فراوانی عرضه شده و به دلیل قیمت مناسب با اقبال عمومی مواجه می شود.

عسل تقلبی؛ مایعی است شیرین شبیه عسل که از گلوکز تجاری، شکر، اسید ستریک، اسانس و … که پس از پخته شدن به دست می آید. در تهیه و تولید این شبه عسل، زنبور هیچ دخالتی ندارد و در آزمایشگاه به آسانی قابل شناسایی است. این گونه شبه عسل ها نه تنها فاقد هرگونه خاصیت درمانی غذایی است بلکه برای سلامتی انسان زیان آور است.

متاسفانه شبه عسل ها به صورت گسترده تولید و به بازار عرضه شده و به دلیل قیمت ارزان با استقبال مصرف کنندگان روبه رو می شود.

با توجه به هزینه های تولید عسل طبیعی (هزینه کوچ، نگهداری، توسعه و تجهیز زنبور ستان ها، دستمزد زنبورداران حرفه ای، بسته بندی و …) قیمت عسل طبیعی باید منطقی باشد.

عسل تک گل؛ به عسلی می گویند که زنبور عسل، شهد را از روی یک نوع گل جمع آوری کرده باشد مانند عسل آویشن، اقاقیا، سدر (کنار)، گون، مرکبات و … این گونه عسل کاربرد درمانی داشته و معمولا قیمت بالاتری نسبت به عسل های دیگر دارد.

عسل صد درصد تک گل کمیاب است و در بیشتر عسل های تک گل مقدار اندکی از شهد گل های پراکنده در هر منطقه وجود دارد.

عسل چهل گیاه؛ عسلی که زنبور عسل، شهد را از روی گل های گوناگون جمع آوری کرده باشد یا چند عسل تک گل را طبق فرمول خاص (که از نظر خواص، رنگ، عطر و سعم مطابق ذائقه ی بیشتر مصرف کنندگان باشد) با یکدیگر مخلوط کنند. این گونه از عسل طبیعی نیز کاربرد درمانی دارد.

عسل موم دار؛ چون سرشار از گرده ی گل، بر موم و موم طبیعی بوده و حرارت ندیده است از نظر خاصیت، طعم و عطر کیفیت بالایی دارد. به دلیل استفاده از دارو برای بهبود و درمان بیماری های زنبور عسل و رسوب درصدی از آن در موم شان، بهتر است از مصرف پیوسته ی این گونه ی عسل (حداکثر ۱۰ درصد میزان مصرف) خودداری شود.

متاسفانه افراد سودجو با دستگاه های موم ساز و پارافین (ماده ی اولیه که در تهیه شمع به کار می رود) شبه موم تقلبی ساخته و با قرار دادن مقداری از این موم های پارافینی در شبه عسل تقلبی، موجب گمراهی مصرف کنندگان را فراهم می آورند.

 عسل بهاره؛ به عسلی می گویند که در اواخر فصل بهار به دست آمده باشد، مانند عسل مرکبات، اقاقیا و درختان میوه ای مانند زردآلو، گلابی، بادام و …

عسل پاییزه؛ عسلی که از اوایل تابستان تا میانه ی پاییز به وسیله زنبور تولید شده و بیشتر از شهد گیاهان صحرایی است.


 

جهت ورود به فروشگاه عسل 20 کوهستان بر روی آدرس زیر کلیک نمایید

 

 ASAL20.ir